16.8.2012

Terveellisiä herkkuja...

Hieman ruokapäivitystä tähän väliin. Olen jo melkein kuukauden päivät kiinnittänyt huomiota erityisesti makeisiin herkkuihin ja olen jättänyt ne vähemmälle. Mitään paniikinomaista stressiä en aiokonut asiasta ottaa aloittaessani "projektia" vaan hyvän mielen mukaan vähensin herkkuja. 

Mielestäni olen onnistunut ihan hyvin, sillä viikolla en ole napostellut oikein mitään herkkuja (paitsi tällä viikolla juhlapäivien kunniaksi) vaan olen pyrkinyt korvaamaan makean maustamattomalla jogurtilla, mansikoilla tai keitolla sekä banaanilla. Tämä myös pitää nälkää melko pitkään. Lisäksi yksi hyvä makean korvaaja on rahka ja marjat, joka myös vie hyvin nälän. 

Viikonloppuna ja erityisesti perjantai ja lauantai iltana olen sitten saanut lipsua tästä. Useimmiten näinäkin päivinä herkut ovat olleet enemmänkin suolaisia kuin makeita. Erityisen tärkeänä olen huomannut sen, että ruokailuaikojen tulisi olla mahdollisimman säännöllisiä ja mieluummin syö enemmän aamulla ja päivällisellä kuin että kasvattaisi nälkää pitkin päivää. Tällöin ainakin minä sorrun näihin helppoihin ja nopeisiin naposteluihin.


- Tässä loistava annos, jossa ei ole juuri kaloreita mutta pitää kyllä nälän poissa. Ja mikä tärkeintä, ei ole sitä makeaa.(: -



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun vierailit blogissani. Olen iloinen jos jätät tassun jäljen sivuilleni. Vastaan myös mielelläni kysymyksiinne.(: