31.7.2015

KESÄLOMAN MANSIKKAHERKKU - MANSIKKAKAKKU

MANSIKKAINEN KESÄKAKKU


Mansikan alkavat kypsymään, tosin ihan vielä ne eivät ole parhaassa mitassaan. Silti päätin noukkasta 5 kilon laatikon poimittuja mansikoita syötäväksi ja pakkaseen laitettavaksi. Kesän kunniaksi tein mansikoista myös mansikkaisen kakun.

Kakku oli hieman erilainen kun mitä yleensä olen tehnyt. Viimemmäksi olen tehnyt pääasiassa hyydykekakkuja, sillä itse tykkään niiden makeudesta, siitä että makuvaihtoehtoja on lukuisia, ja vain mielikuvitus ja yrittäminen on rajana kakun "maustamisessa". Mutta nyt päätin koittaa jotain aivan uutta, nimittäin muropohjaista kakkua, jossa kermaan sekoitettiin vaniljakreemijauhetta. Kreemijauhe olikin minulle aivan uusi tuttavuus, mutta helppo käyttää kerman seassa. Muuten kakku koostuikin sitten tuoreista mansikoista, nams!
 
Kakku itsessään oli melko nopea tehdä, aikaa meni/odottelua oli ainoastaan pohjan jäähtymisessä. Mutta minulla kyllä riitti tekemistä siksi aikaa mansikoiden perkaamisessa. Tässä hieman kukaa mansikoista ja kakusta. Koristelun olisi voinut toteuttaa hieman nätimmin, mutta tuli kiirus, että sain kakun tehtyä ennen kun hain miehen iltavuorosta kotiin.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun vierailit blogissani. Olen iloinen jos jätät tassun jäljen sivuilleni. Vastaan myös mielelläni kysymyksiinne.(: